Fråga psykologenFråga läkarenFråga KBT-terapeutenFråga relationsexpertenFråga träningsexperten
Jag gillar "kinky" sex – men jag vågar inte berätta det för min kille
21 feb, 2023
par i sängen med handklovar
Läsaren gillar "kinky" sex – men vågar inte berätta för sin dejt vad hon tänder på. Hon önskar sig ett roligare sexliv och frågar relationsexperten Nina Ljungberg om råd.
Annons
Fråga: Jag dejtar en man som jag är väldigt intresserad av. Däremot är vårt sexliv inte särskilt roligt och inte alls så hett som jag skulle önska.
Sex har alltid varit viktigt för mig, jag vet vad jag vill ha och jag gillar när det är lite kinky – men med honom får jag inte ens orgasm. Jag vågar inte tala om för honom hur jag vill ha det eller vad jag tänder på för jag vill inte skrämma honom eller att han tycker jag är konstig.
Här är egenskaperna som svenska singlar ogillar mestBrand logo
Här är egenskaperna som svenska singlar ogillar mest
Men blir det inte bättre är jag beredd på att lämna honom, trots att jag verkligen tror att vi skulle kunna få en bra framtid tillsammans.
/”Kinky”
Nina Ljungberg

• Nina Ljungberg arbetar som kurator. Hon är socionom med vidareutbildning i sexologi och svarar på läsarfrågor om sex, samliv och relationer.
Relationsrådgivaren Nina Ljungberg svarar: "Han kan inte läsa dina tankar"
Du vet vad du vill ha och vad som tänder dig. Nu måste du våga berätta för din nya partner vad du njuter av och förmedla det som är viktigt för dig sexuellt. Han kan varken läsa dina tankar eller veta vad du tycker om ifall du inte säger något. Och det fina med att våga öppna upp och dela med sig av sina hemligheter är att chansen finns att du får liknande förtroenden tillbaka. För tänk om även han döljer sina lustar och ingen av er vågar säga hur ni vill ha det sexuellt.
Annons
Våga ta första steget och förmedla dina önskemål helt kravlöst och lättsamt. Lämna sedan utrymme för din partner att fundera på om han vill delta i dina förslag. Känns det jobbigt att berätta med ord vad du hoppas på kanske ni exempelvis kan se en erotisk film alternativt läsa en erotisk text och sedan kan du föreslå att ni provar något liknande. Eller så kan ni skriva lappar med erotiska önskemål som ni sedan drar och testar tillsammans.
Skulle mannen däremot reagera avståndstagande på dina förslag, tja då får du svart på vitt att ni inte passar ihop och du slipper gå runt och fundera mer. Men du kan inte bara fortsätta hoppas på förändring utan att göra något åt saken.